Bride of the Century - Yüzyılın Gelini

Bu diziyi yeni tamamladım. 2014 yapımı bir Güney Kore dizisi. Toplam 16 bölüm ve her bölümü 60 -65 dk gibi bir süreden oluşuyor. Şimdi yazının daha başında konudan bile bahsetmeden tavsiye edip etmediğimi yazmak istiyorum. Ama ne yazsam ki? Aslında ilginç bir konusu var. Ama olmamış diyebileceğim de çok şey var. Ben dizide zaman zaman sıkıldım. Daha zeki bir ana karakter bekledim. Yoktu.
Aslında zaman zaman da eğlenceli. Entrika dolu ve gizemli mamafih(bununla birlikte :)) gerçekten olmamış çok şey var. Bağrıma basamadım bu diziyi. Sevemedim pek. Bence çok fazla mantık hatası içeriyor.
Konusu şöyle bişey: Şimdi zengin mi zengin bir aile var. Lakin bu aile 100 yıldır bir lanetin altındaymış. Ailenin ilk oğlunun evlendiği ilk kişi ölüyormuş. Eee ilginç değil mi? Ne olacak bu durumda? Afişte de gördüğünüz gibi iki kadın var. Fiziksel olarak aynılar. Fiziksel olarak aynılarsa ne olur? Yer değiştirirler. Evet konudan bu kadar bahsedeceğim sadece.
Bu arada başroldeki adam You are Beautiful'un Jeremy'si. Ben sesinden tanıdım . :D

Devamındaki yorumlarım diziyi izlememiş kişiler için sakıncalıdır. :)

----Spoiler----
İlk bölümlerinde zengin kız ortadan kaybolduktan sonra müstakbel kaynanası olacak hanımefendi kız davete gelmedi diye kızmıştı. Yani bir bakıma çocuk oyuncağı mı bu dedi kadın. Tabi kızın kaçtığından haberi yok. Fakat daha sonra öyle olaylar oldu ki çok fazla tepki almadı bu olaylar. Aslında bunu yazmasam da olurdu. Pek de önemli değil.
Neyse..
İlk öpüşme sahnesi fazla zorlama. Dizideki bazı şeyler fazla zorlama. Samimi gelmiyor. Hadi tamam. Bu bir dizi ve hatta kdrama. Eyvallah.
Esas oğlanın kızlar arasındaki farkı hiç hissetmemesi beni soğuttu resmen. Hadi tamam hiç hissetmedi bunu diyelim...Sonradan bir kerede anlayıverdi. Saçmalık. İnsan öyle bir durumda önce bu kız önceki yaşadığımız şeyleri hatırlamıyor ben bunu bir doktora götüreyim diye düşünür ya...Neyse.
Esas kız...Kızım sen seni öldürmeye çalışan insanlara tekrardan yemek mi gönderiyorsun??? Afedersin ama bu seni iyi,güzel, narin veya fedakar yapmıyor. Bu seni bir gerizekalı yapıyor.
Esas oğlan ve esas kız nasıl birden böyle birbirleri için ölecek kadar aşık oldular ben anlamıyorum. Gerçi dizinin ortasından biraz ilerisinde bir yerlerde sıkılıp ara vermiştim birkaç gün..Belki o yüzden anlayamadım. :P
Esas oğlan anneannesinin katil olduğunu öğreniyor. Ve tepkisine bakın. Allah aşkına...Hiç şok olma göremedim ben.
Esas kızın büyükannesinin finalde geçmişteki ilk gelin(ilk bölümdeki gelin) olarak ortaya çıkması gereksiz bir olay. Hikayede bir bütünlük falan sağlamıyor. Hayaletin bize ilk gelinin aslında ölmediğini göstermesi yeterli olurdu.
Zengin kızın abisi  (sanırım final bölümündeydi) esas kızı cilt bakımına götürdü. Bana bunun mantıklı bir açıklamasını biri izah etsin. Sponsor yüzünden falan demeyin ama. Niye o? Niye o adam götürüyor ya?? Niye tek başına gidemiyor?
☻Hayaletin daha ilk baştan kötü biri olmadığı belliydi. Hatta bu olayın sadece bir test olduğu da çok belliydi. Hayalet ilk bölümden favorim oldu hatta. Suyun altındayken gerçekten ürkünçtü.
☻Kötülerin sonunda pişman olması iyi yolu bulması fazla şey...Neydi o kelime? Aklıma gelmiyor. İyimser mi diyelim?
☻Hayalet niye zengin kızın annesinden intikam almaya çalışıyor ki? Kadın reenkarne bile olmuş olsa ne alaka? Onu öldüren kadın da ölmedi mi geçmişte...Eeee yani? Git o zaman konuş ruhuyla ne bileyim. Yahut git 100 yıl önce daha kadın yaşarken musallat ol ona. Zengin kızın annesiyle aslında hiçbir alakanız yok ki be gülüm. Reenkarne olayları bayaa bir var kdramalarda. Arang and the Magistrate ve  Rooftop Prince dizilerinde vardı mesela benim izlediğim.
☻Esas kız aklına estikçe ben gidiyorum kaçıyorum kafalarında. Fazla tekrarladılar bunu. Sıkıyor bi zaman sonra.
☻Esas kız zengin kızın yerine geçtikten sonra hiç rol yapmadı hemen hemen. Kafasına estiği gibi davrandı. Zengin kız balık yemez mesela.. Bizimki atlar yer de yer. Zengin kız hayvanlara yaklaşamaz. Bizimki kedi peşinde. Sahi o kediye ne oldu en son göremedim? Ne güzel yaratıktı. <3
☻Esas kız önceleri 3 adamı aynı anda dövecek güçtedir. Sonra hatta restoranında sarkan bir adamı bile kolundan tutup atar. Ama zengin kızın annesi gelip saldırmaya kalkışınca bir şey yapamaz. Kaçar ve hatta neredeyse boğularak öleyazar.
Böyle bişeyler vardı işte, bir sürü olmamışlık.
Bir de bir şey dikkatimi çekti, kilise.. ☺ Kız Kulesi olmaya aday bir kilise...

0 yorum: