Adını Hatırlayamadığımız Çizgi Filmler


Ay Savaşçısı'nın TRT 1'de yayınlandığı dönemlerde bir çizgi film yayınlanırdı. Bu çizgi filmde bir serçe ailesi vardı. Jenerik müziği hala aklımda şöyle bişey 'çik çik çik'. Hatırladığım kadarıyla serçeciğimiz gökdelen gibi binalara konardı. Bir de başında kasket gibi bişey vardı sanırım. Galiba bu çizgi filmde bir de dış ses vardı. Serçenin yaptıklarını anlatırdı.İşte bu çizgi filmi arıyorum arıyorum yok.
Benim gibi arayan biri daha varmış anca onun açtığı başlığı bulabildim. O da şu link . Şimdi bu arkadaş çizgi filmin adının ' cıvıltı ' olabileceğini ve jenerik müziğinin de 'çip çip çip' gibi bişey olduğunu söylemiş.
Cıvıltı diye aratmayı da denedim sonuç yok. Sonra cıvıltı kelimesinin ingilizce karşılığına baktım. Chirp kelimesi çıktı karşıma. Böylelikle jenerik müziğinin cidden çik çik değil de çip çip gibi bişey olabileceğini düşündüm. Aradım aradım aradım...Ama yok. Bilmem belki de bu çizgi filmin orjinali farklı bir dilde olduğu için bulamıyorum. Muhtemel olarak internette bir yerde videosu ya da fotoğrafı yahut herhangi bir tanıtım yazısının dahi bulunmadığına kanaat getirdim.
Bu yazıyı niye yazdım o halde? Benim gibi bir gün arayan çıkarsa görsün ki böyle bir çizgi film cidden vardı diye. Ha çok çok az bi ihtimal ama belki bir gün buluruz gerçekten resimlerini bölümlerini videolarını falan.

Aranan Serçe Bulundu 

Çizgi filmin adı : Tjilp de Mus 
Yapım Yılı : 1994
İntro:

37 yorum:

  1. Evet,gerçekten de bu çizgi filmdi! Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Yaaa ben bu çizgi filmi yıllarca aradım hatta bulamadım kuş aldım ismini çötp diye koydum.. 2.sınıftaydım,ismini annem öyle demişyi,ben hatırlayamadım,meğer yanlış aramışım yıllarca..ben her sabah okula giderken izlerdim bunu,annem kalkmayınca derdi kalk çörp başladı öyle kalkardım..çok duygulandım şimdi ya,çok sağolun����������

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlar bende bir çizgi film arıyorum fox kids ve jetix kanallarında çıkıyordu.ruya konuluydu kahramanimiz rüyalara girer ve insanları kurtarırdı bulutların içinde geçerdi jeti felan vardı hatırlayanınız varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi yıllarda yayınlandığını yazarsanız belki biri daha kolay hatırlayabilir.

      Sil
  4. benimde hatirlayamadigim bi cizgi film var evcil hayvan dunyasi vardi bitane ordan gercek dunyaya ihtiyaci olan insanlara evcil hayvan gonderiliyordu bi tane kizada gonderilirken kiz yanlislikla o dunyaya gidiyodu. orayj yoneten siyam kedisi kacirilmis onu ariyodu hatirlayan varsa yardimci olabilirmi :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi yıllarda yayınlandığını yazarsanız belki biri daha kolay hatırlayıp yardımcı olabilir.

      Sil
    2. cebimdeki dostlar galiba ??

      Sil
    3. aleynaxx haklı. Wikipedia'dan bakınca konusu hatta siyam kedisi prensese kadar birebir bahsettiğiniz gibi. Sanırım yıllar önce ben de 1. bölümünü izlemiştim bu çizgi filmin. Ama 100 saniye izlediysem sadece 2 saniyesi kalmış aklımda.
      aleynaxx, yardımın için teşekkürler. :)
      Çizgi filmin orijinal adı ''Cuccioli Cerca Amici''. İtalyan yapımı ve ülkemizde ilk olarak 2011 yılında Cartoon Network'de yayınlanmış. Bizdeki adı 'Cebimdeki Dostlar'. İngilizcesi 'Puppy in My Pocket'.
      Daha fazla bilgi için şu bağlantıya bakabilirsiniz:
      https://tr.wikipedia.org/wiki/Cebimdeki_Dostlar

      Sil
  5. Bende bir çizgi filim arıyorum elimde fotosu var bana instagram dan ulaşırsa ıs çok mutlu olurum instegram:Lil_rasney

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mümkünse fotoğrafın linkini buraya ekler misiniz?

      Sil
  6. Benim de adını hatırlayamadığım bir çizgi film var konusu şöyle : Bir çocuk var ve defterine çizdiği şeyler gerçeğe dönüşüyordu çok eski bir çizgifilm değil ama hala yayınlanıyor mu bilmiyorum yani kısacası gizemli bir defteri olan bi çocuk vardı deftere bir resim çizince gerçek oluyordu

    YanıtlaSil
  7. Benim de adını hatırlayamadığım bir çizgi film var . 3 arkadaş vardi. Biri başrol olan kahverengi sacliydi ya bisiklet ya da kaykay sürüyordu . 1 kız vardı pempe sacliydi. Bir tane daha erkek vardı o da esmer ya da siyahiydi. Bir de başrol erkek hep kahverengi bir hirka giyiyordu. Basrolun bir kardeşi de vardı. Bunlar zekiydiler . Hatirladiklarim bu kadar ama bir yıldır falan arıyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlediğiniz çizgi filmin türünü de yazar mısınız? mesela anime miydi?
      Hangi kanalda hangi yıllarda yayınlandı? Bu gibi ipuçları aradığınız çizgi filmi bulmanızda yardımcı olabilir.

      Sil
    2. Aslında düşündüm de bahsettiğiniz çizgi film 'Juniper Lee' olabilir. Başrol kız siyah saçlı. Erkek siyahi. Biri pembe biri sarı saçlı iki yakın arkadaşı var. Konuşan bir köpeği ve küçük bir erkek kardeşi var. Kaykay ya da bisiklet de vardı.
      Umarım aradığınız çizgi film budur. :)

      Sil
  8. Ya b3nde ariyom bir cizgi film bardi ana yeri boyle sari biseydi jeti vardi kendi istasyonu gibi biseyi off ya daha detayini bilmiyomki 2011 2012 yillarin da fln cikiyodu sanirsam yumurcak tvde ama karaktrrler gercekti yani bizim gibi insandi animasyon degildi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani bu bir dizi miydi? İlk başta çizgi film demişsiniz sonra animasyon değil demişsiniz.

      Sil
  9. benimde adını hatirlayamadıgım bisey var. jeneriginde bi kızın kedisi binanın çatısında kalıyodu sonra kız itfaiyeci çağırıyodu. itfaiyeciyle birlikte kediyi kurtarmaya çalışırken bi hortum çıkıyodu onlarda dünyanın öbür ucuna savruluyodu. çizgifilmin geri kalanında eve dönmeye çalışıyolardı . bir de dış ses vardı onlara seçenekler sunuyodu. eğer seçtikleri seçenek doğru degilse başa dönüp başka bi tane deniyolardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende onu ariyorum bulabildinizmi

      Sil
    2. kika ve ob buldum yazdiginizi full kopyaladim yapsitirdim eksi sozlukte benzee bise vardiyazilmis bise sizin sayenizde buldum 😁

      Sil
  10. Benimde adını hatırlayamadığım bir çizgi film var iki tane canavarımsı mavi ve pembe küçük şeyler vardı yatakları baya tüylüydü resim falan ciziyolardi deniz altı gibi bir yerde yaşıyorlardı ama suyun altında değildi bulamıyorum bir türlü ismini

    YanıtlaSil
  11. Benimde hatırladığım kadaryla 2011-2012 yıllarında bir çizgi film vardı saat galiba 12 de başlıyordu. bir küçük kız suda deniz kızı oluyordu karaya çıkıncada bacakları oluyordu hatta iki balık arkadaşı vardı o küçük kız annesini aramak için karlı buzlu bir yere gelmişti daha sonra annesini buldu ama kötü bir adam annesini buz yapmıştı kız annesinin üstüne ağlayınca kızın gözyaşı annesini buzunu erirmişti.lütfen hatırlayan yada bilen biri varsa yazsın yıllarca aradım ama bulamadım

    YanıtlaSil
  12. Hatta annesi kraliçeydi tacı falan vardı

    YanıtlaSil
  13. 10 yıl belki daha da az zaman önce yayınlanan çizgi dizi. Suyun altında geçiyordu. Üç kız arkadaş vardı birisinin kafasında köpek balığı şapkası gibi bir şey vardı. Sadece bunları hatırlıyorum. Hatırlayan varsa yazabilir mi

    YanıtlaSil
  14. Benim de var ya. Bi çizgi film vardı. Kanepeyle yolculuk yapıyolardı. Kanepe fırlıyodu. Başka gezegenlere gidiyolardı sanırım 2 kişi. Bi de robotumsu bi şey vardı. Uyurlarken üstlerini örtüyodu, dişlerini fırçalıyodu vs. Hep kanepede uyuyolardı. İsmini hatırlayan ya da bilen var mıııı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki hatırlıyorum bunu o robotumsu dediğin de köpekti uzaylı şeyler gorurdu ama o iki yaşlı çift görmezdi o köpekte onları korurdu yani anlattığım çizgi filmse daha 1 ay önce gördüm onu karşıma çıktı

      Sil
    2. Cesur korkak köpek diye bakın oysa zaten bulursunuz umarım odur

      Sil
  15. Arkadaşlar ben yıllardır bir çizgi film arıyorum ama bulamıyorum lütfen bulan bilen varsa bana yorum yapsı o dedigim cizgi filmi pek hatırlamıyorum ama şöyleydi bunlar aile mavi saclilardi ve bunların çocuklarından erkek olanın elinde bitane tablet vardı ve o tablete ne çizerse dışarı ata biliyordu bitanede kaykayı vardı.

    YanıtlaSil
  16. Benim de bir türlü hatırlayamadığım bir çizgi film var ya 2007- 2008 yapımı falan olması lazım belki daha eski. Filmde beyaz saçlı bir çocuk var 15 yaşlarında falan adı da yanlış hatırlamıyorsam Leaf. Bu çocuk ve ailesi viking. Ve kral bunları ülkelerinden sürüyor suçsuz oldukları halde. Sürüldükleri yer tamamen buzul insan hayvan pek bir şey yok ve bunlar hayatta kalmaya çalışıyorlar. Bir de filmin ortalarında çocuk efsanevi bir kurdun o buzulların dibinde bir mağaraya zincirlenmiş olduğunu öğreniyor. Çocuk o kurdun yanına gidiyor kurtla konuşuyor falan. Daha hatırlamıyorum ama sonu güzel bitiyordu. Acayip bir çizgi filmdi gerçek bir film gibiydi. Bilen varsa söylesin lütfen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leif Ericson: The Boy Who Discovered America

      Sil
  17. benimde hatırlayamadığım bir çizgi film var biri vardı sümüğü akardı arkadaşları onla sümüklü diye dalga geçerdi sonra o sümüğü onun özel gücü olmuştur her gün birinin özel gücü ortaya çıkıyordu (bilen söylerse mutlu olurum )

    YanıtlaSil
  18. Benimde hatirlayamadigim bir cizgi film var 2013 yilindan sonra izlemistim simdi bir tane yatak gibi bir şey vardi ona birileri yatiyordu sinra teleferik gibi baska bir gezegene gidiyordu o gezegendede ince uzun galiba yesil renkli uzayli gibi seyler dans ediyordu bulursabiz sevinirim

    YanıtlaSil