Hiç Umut Yok Mu Doktor Bey?



Bugün öyle birden aklıma geldi. D.Gray-Man'in mangasının yeni sayısı çıkmış mıdır??
Baktım, chapter 218den ilerisi yok yine..219 yok yok yok...
Bazı forumlarda mangaka hasta gibi yorumlar vardı önceleri. Şimdi ne oldu son durum ne hiç bilmiyorum. Ama bildiğim şey şu ki..Caanım güzelim seriyi mahvettiler. Mangası uzun süredir devam etmiyor. :(


Uyarı: Yazının devamı henüz D.Gray-Man ve Sailor Moon izlememişler için spoiler içerir.



D. Gray-Man'i daha izlemediğim sadece adını gördüğüm zamanlarda niyeyse istemsizce Doktor Grey Men diye okuyordum.:D  Bi göz yanılması yanılsaması gibi bişey herhalde.
Bu seri ile Sailor Moon arasında  bazı benzerlikler var. -Yani Bence-
Bu arada bir zamanlar Ay Savaşçısı'na bayılan ben, şimdi çok sinir bozucu buluyorum.Ne bileyim..Usagi'nin davranışları şimdi bana aşırı salakça ve mızmız geliyor.5 sezon finalinde  de garanti olan şeylerden biri şu..Kızlar ölmeden (gezegen savaşçıları)  Usagi düşmanı yenemiyor. Yenince de kızlar tekrar hayata dönüyor. Ha zamanında ekranlarda tekrar yayınlanmasını çok istemiştim o ayrı. TRT'ye mail de göndermiştim tekrar yayınlar mısınız diye..Hiç cevap gelmedi. :P
Artık internette altyazılı bir şekilde tüm bölümleri bulmak mümkün. Lakin Türkçe dublajdan sonra orjinal sesler kulak tırmalıyor.
 Lakin  Ay Savaşçısı'nı eskisi kadar sevmesem de gıcık kapsam da yeri hala ayrıdır.

Bu iki anime arasında bazı benzerlikleri karşılaştırmak gerekirse şöyle:

Sailor Moon
1.Usagi Tsukino kalbinde kocaman sevgi ve iyilikler barındırır.Neşelidir. Öldürme karşıtıdır.Dünyayı korur.Arkadaşlarına önem verir.Çok yemek yer.Buna karşın salak, mızmız,dünyayı korumak dışında beceriksiz, tembel vs. Ha bir de hobisi uyumaktı sanırım.

D. Gray-Man
1 Allen Walker kalbinde kocaman sevgi ve iyilikler barındırır.Öldürme karşıtıdır.Dünyayı korur.Arkadaşlarına önem verir.Çok çok yemek yer.Bazen çok komiktir.Ayrılan bazı yönleri şunlar..Usagi'nin aksine zeki ve oldukça beceriklidir.Lakin yön duygusu zayıftır ki sık sık kaybolur. Poker oynamak hobisi sayılır.

Sailor Moon
2. Usagi ve Rei (Mars Savaşçısı) bazen pek anlaşamaz.












D. Gray-Man
2 Allen ve Kanda çok da iyi anlaşamaz.












solda allen,ortada lenalee,sağda kanda



















Sailor Moon
3. Beş sezon boyunca gelip geçen düşmanların hepsi bişey arar.Yıldız tohumu,düşlerinin aynası vs..










D.Gray-Man
3. Düşmanlar masumiyet kalbini arar.Lakin Ay Savaşçısı'ndaki gibi normal insanlarda aranmaz.








Sailor Moon
4. Ölenler yeniden hayata döner.

D.Gray-Man
4.Ölenler yeniden hayata döner. Ama herkes değil. Ölen ölür..Bir de Sailor Moon'da ölmediğine çok emin bir şekilde izlerken ya da sezonlar boyunca tekrar canlanma meselesini normalleştirmişken D.Gray-Man 'öldü mü lan?!' dedirtiyor. Ama aklıma gelmişken Sailor Moon'un bir bölümünde Usagi'nin düşlerinin aynası kırılıyordu.Ne oldu?Nasıl yani olmuştum..
İşte o sahne..











Yazının başında manganın devam etmemesinden hayıflanırken nerelere geldim.Neyse..
D.Gray-Man'in  Sailor Moon ile bazı benzerlikleri olsa da birbirinden oldukça farklı.
Ben  D. Gray Man derim.Hikayesini ve karakterlerinin işlenişini daha çok seviyorum.Herşey tek bir kişiye bağlı değil.Usagi Ay Savaşçısı'nda çok fazla ön planda.Zaten bildiğime göre de ay prensesi ilk başta Venüs Savaşçısı (Minako) olacakmış.Ama değiştirilmiş.Çünkü Usagi daha çok sevilmiş.E normal..İlk bölümden itibaren her bölümde olan (başrol)  karakter daha fazla sevilebilir yani..Fakat Minako'nun prensesliğini hiç etmeseler hikaye nasıl gelişirdi acaba?Bunu öğrenmemiz mümkün değil..Belki paralel evrende falan anca.. :)
Yine gelelim D.Gray-Man'e...Mangaka öldü mü kaldı mı?..Mangayı tek kişi mi çiziyordu? 2. sezondan ümidi keseli çok oldu. Mangadan da umudu kestim sayılır. Hiç umut yok mu lan?Devam etme ihtimali yok mu?
Cevabını bilmediğim sorular bunlar..

3 yorum:

  1. Ahaha bu iki seriyi aynı anda seven tek kişi ben değilmişim ^^ Ay Savaşçısı'nın TRT 1'deki yıllarını hatırlarım. D. Gray-Man'ı da Kidz-Animez'de görüp sevmiştim. İkisi de birbirinden çok farklı tarzda animeler. D. Gray-Man'daki Lavi karakteri de favorimdir bu arada :) işin garibi bu arkadaş Hindistanlı olduğu halde açık tenli, kızıl saçlı -_- Sailor Moon'daki karakterlerin tamamı Lavi gibi neşelidir. Birbirinden bu kadar farklı iki animede ortak yönler bulmuşsun, tebrik ederim (o_o) Şimdi iki seri de aynı kanal yani Kidz-Animez tarafından veriliyor. Gündüz Kidz TV olarak yayın yapan kanal Heidi'yi de veriyor. Sonuç olarak D. Gray-Man ve Ay Savaşçısı mutlaka izlenmesi gereken serilerden biri. D. Gray-Man kalktı sanırsam ama Ay Savaşçısı 21:30'da Türkçe alt yazılı olarak veriliyor. Şuan 2. sezon veriliyor.

    YanıtlaSil
  2. Yorumun için teşekkürler.
    Lavi'yi ben de severim. Hatta hepsini ayrı ayrı severim. Lakin Lavi İtalyan değil miydi yahu? o_O Ya da tam olarak hangi milletten olduğu söylenmiş miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada Lavi bana Cross Marian'ın bilinmeyen oğluymuş gibi geliyor. :P

      Sil