İnstagram Kalıcı Hesap Silme ve Başka Şeyler

 Nasıl silebilirim uzun yazıyla beni uğraştırma diyenler için not: Yazının İnstagram hesabı kalıcı olarak nasıl kapatılır? kocaman koyu renk yazılmış kısmına bakın.


Atıl halde duran, kullanmadığım bir İnstagram hesabım vardı. Uygulamayı açtım, ayarlara girdim, hesabı sil seçeneğini aradım ama bulamadım. Acaba silme seçeneği yok mu diye düşündüm. Sonra internette ' instagram hesap silme ' diye aradım ve Mark Zuckerberg'in çakallığıyla karşılaştım.
Hesap silme seçeneği varmış. Ama uygulamada yokmuş. Mantığa gel...
Adam resmen uygulamadan hesap kapatamasınlar diye bir buton koymamış. Herahalde şöyle düşünmüşler:
-Abi herkes zaten uygulamayı kullanıyor. Hesap silme butonu koymayalım. Silmek isteyen olursa uğraşsın dursun. Bulamasın. Nasıl fikir?
-Süper! Bu sayede 100 kullanıcı asla 99'a düşmez. Biz de devamlı kullanıcılarımız artıyor devamlı diye hava atarız. Geçici kullanmayanlar da bir gün elbet döner ve biz de paramıza para katarız. 3 gönderide bir reklam koyarız. Hatta arkadaşlarının hikayelerini izlerken çat diye yükses sesli reklam story'si koyarız. Nasıl fikir?
-Bayıldım. Muahahaha.
Sonuç: Dünyanın 3. zengini oldu.
Facebook kullanmıyorum ama sanırım reklam var hala. İnstagram, zaten belli hali. Whatsapp ise reklamsız. Tüm bu 3 uygulama bedava. Facebook ve İnstagram reklamlı. Ama Whatsapp ise sanırım babasının hayrına reklamsız ve ücretsiz. Ya da tüm verilerimiz kişisel her şeyimiz çalınıyor.
Belki alakalı belki alakasız ama şöyle bir şey başıma gelmişti.
Birkaç yıl önce cipsli çikolatalı çekilişlere katılmıştım. Bunlardan birşey çıkmadı. Ama mesele o değil. Bu çekilişlere katıldıktan sonra otel reklam sms'leri falan gelmeye başlamıştı. Daha önce 7851 yıllık ömrümde hiç bu tür sms'ler gelmemişti. Ve benimle aynı zamanda çekilişlere katılan başkalarına da bu mesajlardan gelmişti.
Yani kısaca bir yamuk yapmaz diye düşündüğüm bu büyük cips ve çikolata firmaları kişisel verilerimi başka şirketlere satmıştı.
O kadar açlardı. Çekiliş sayesinde hem daha fazla ürün satmakla kalmıyor bir de kişisel bilgilerinizi başka şirketlere satarak para kazanıyorlardı. Bu kadar açlardı.
Bu arada çekiliş sözleşmelerinde/koşullarında bilgilerinizin saklanacağı zaten yazar. Ama bu başka bir şey. Benim demek istediğim parayla satılması. Kanıtın var mı parayla satıldığına derseniz...Sanırım bedava dağıtmıyorlardır. Bedava dağıtıyorlarsa da diğer şirket de onlarındır herhalde.
Bir şey bedava ise ürün sensin derler. Bir şey bedava değilse görüldüğü gibi ürün yine biziz. Cips ve çikolataların parasını vermiştim. Yetmiyormuş. Çok eskiden rastlaşac...Bi saniye bu başka bişeydi.

İnstagram hesabı kalıcı olarak nasıl kapatılır?


Uygulamanın içinde hesabımı sil diye bir yer yok. Ama bağlantılı olarak var. Bin dereden su getirmelisiniz.
1. Adım: İnstagram uygulamasını açın. (hesabınıza giriş yapın)
2. Ayarlara gidin.
3Yardım yazan yere basın. Açılan yerde Yardım Merkezine basın.
Yardım Merkezi yazısına bastığınızda internet tarayıcısı açılacak.
4. Açılan sayfada üstte bir arama çubuğu var. İçinde 'Nasıl yardım edebiliriz?' yazıyor. Hesabımı sil yazın. Ve aratın.
5.  İnstagram hesabımı nasıl silerim? diye bir yazı çıktı üstte. Ona basın.
 Çıkan sayfadaki yazıyı okuyun. Hesabınızı geçici olarak kapatabilirsiniz diye aklınızı çelmeye çalışacak.
instagram hesabı nasıl silinir
İnstagram Hesap Kapatma

Ve sildiğimiz hesap adıyla bir daha hesap açamıyormuşuz.  

İnstagram hesabı kalıcı olarak nasıl silinir?
İnstagram kalıcı hesap silme

Yukarıdaki resimde de gördüğünüz gibi mavi renkle yazılmış olan Hesabını SilSayfasına basın.
6. Ve artık gelmek istediğimiz yerdeyiz. İnstagram Hesabını Sil sayfası. 
Bu sayfada bile hala geçici olarak kapatabilirsin diye aklımızı çelmeye çalışıyor.
Hesabını neden siliyorsun? kısmından istediğiniz bir seçeneği seçin. Ben kudursun merak etsin diye Başka bir şey seçeneğini seçtim. Daha sonra şifrenizi girmeniz gerekiyor. Ve nihayet resimde en alttaki kırmızı butona Hesabımı kalıcı olarak sil'e basarak hesabınızı kalıcı olarak silin. Bu kadar. Hesabınız kalıcı olarak silindi.
instagram hesabı nasıl silinir
İnstagram hesabımı kalıcı olarak sil




0 yorum: