Nostaljik Diziler 1

Bizim Ev - Full House

Bu dizide kalabalık bir aile vardı.3 kızı olan bir baba.Bir dayı..ve yanlış hatırlamıyorsam bir amca.(Sonradan dayının evlenmesi ile daha da kalabalıklaşırlardı)
 Sadece üç karakterin adını hatırlıyorum.Zaten en sevdiklerim de onlardı. :)
Mini mini Michelle
Bu karakteri Mary Kate  ve Ashley Olsen kardeşler canlandırmıştı.
Michelle başta epey minik iken ilerleyen zamanda büyümüştü.
Bu dizi ile beraber ünlenen ikiz kardeşler daha sonra epey bir filmde rol aldılar.
Stephanie
Sevdiğim bir diğer kız kardeş.Aslında bu karakteri çok da hatırlamıyorum.Ama sevdiğimi hatırlıyorum.Galiba ortanca çocuk olmaktan pek hoşlanmazdı.
Üçüncü kız kardeşin adını hatırlamıyorum.Kendisi en büyük kız oluyor.Başta hiç sevmezdim.Sonradan alışmıştım.Ama pek sevmezdim.
Jesse 
Evin dayısıydı.Galiba olayların çoğu onun yüzünden çıkardı.Diziyi hareketlendiren karakterdi.Bir bölümde televizyonda canlı yayında altta yüzünde görmüş olduğunuz o şeffaf maskemsi şeyi satmaya çalışıyordu.Bu maskemsi şeyin amacı yüze hiç bulaştırmadan saçı spreylemek gibi bir şeydi.Ama kazara canlı yayında saç spreyi yerine pembe boyayı alıp saçına püskürtünce saçı pespembe olan Jesse dayıya durumu yanındakiler değil de telefonla bağlanan kişi söylüyordu.

Full House 7. sezon Açılışı

Luz Clarita
Valla bu dizinin adını doğru hatırlamamın yegane sebebi açılışında çalan şarkı olabilir.Artık hafızamda nasıl yer etmişse..Sırf bu şarkıyla buldum diziyi.Luz Claritaaa Luz Claritaaaa a aa elosdrubjcdkç elasu derelamorçxs cdcd cdcdxx....Evet devam sözleri çıkmıyor ama nakaratın büyük bir kısmı Luz Claritaydı. :D Bu diziyi izlemiş olan varsa diziyi hatırlamasa bile şarkıyı mutlaka hatırlar.
Aha da şu:

                   
Güzel şarkıydı.Severdim ben..

Wikipedia'dan baktığım kadarıyla bir Meksika dizisiymiş.
Bu diziyle ilgili hatırladıklarım şunlar..
Luz Clarita yetimhanede olan yetim bir kızdı.Zengin bir aile onu kızına arkadaşlık etsin diye evine alıyordu.Ama evlat edinmiyorlardı galiba. Luz Clarita yetimhanenin okulunda okumaya devam ediyordu.Bir sürü rahibe vardı.
Aslında çok ilginç..Evlat edinmeden yanlarında kalmasına yetimhane nasıl izin veriyor acaba?Buraları hatırlamadığımdan benim için bir muamma.Neyse burayı geçelim.
Zengin ailenin evindeki 2 kişi dışında Luz Clarita'ya herkes çok iyi davranırdı.Bu kötü davrananlardan biri Mariela ki arkadaşlık etmesi gereken zengin kızdır..Diğeri de Mariela'nın öğretmeni olan bir kadındı.
Aslında öğretmen bi bıraksa Mariela Luz Clarita ile çok iyi anlaşacaktı.Ama her seferinde Mariela'yı Luz Clarita'ya karşı doldururdu.Mariela da zaten sinirli yahut huysuz bir kızdı. Luz Clarita ise bir melekti.
Öğretmen olan kadın daha sonraları erkek arkadaşına mıydı neydi Mariela'yı kaçırtıyordu.
Mariela'nın annesi ölmüştü.Babası ve bir abisi vardı.Evin hizmetçisi bu abiye aşıktı.Abi de boş kalmıyordu.
Sonradan sonradan Mariela ve Luz Clarita kardeş gibi oluyorlardı.
Ha bir de dikkatimi çeken bir diğer şey de Luz Clarita geceleri yatmadan  evvel saçını mutlaka örerdi.
Şimdi dikkatimi çeken bir diğer şey de sanki Luz Clarita'nın saçına ombre yapılmış gibi.

Siyah İnci - Perla Negra

Aslında bu diziyi çok da iyi izleyemedim.Zaten saatini de değiştirdikleri için bi süre sonra izleyemez olmuştum.Gelgelelim şarkısını yine sevip hatırladığım bir dizi.Ama bu sefer şarkıdan dizinin adı falan anlaşılmıyor.
Bu dizinin adının Siyah İnci olduğunu hatırlıyordum.Ama internette siyah inci olarak aratınca ya karşıma Siyah İnci kitabı ya da Karayip Korsanları'ndaki gemi çıkıyordu.Sonraları fotoğraflarını eklediler herhalde bi birşey oldu..Çünkü bulabilmiştim.Ama ne şekilde aradım nasıl buldum hatırlamıyorum..
Orijinal adını bulunca youtube videolarına ulaşabilmiştim.Aklımda heykellerin arasından görünen Eva olarak yer etmiş açılış şarkısını da buldum.Şimdi ise 'siyah inci dizi' diye aratınca ulaşmak çok kolay.Eskiden böyle miydi?Her yer dutluktu... :)
Biraz daha hatırlatayım.Zamanında az aramadım.

  
Bu dizi İMDB'nin demesine göre bir Arjantin dizisiymiş.Ama şarkısını dinledikten sonra biri Fransızca bu dese de aldırmaz Fransızca derdim.Nakaratı kulağıma Fransızcayı çok hatırlatmakta zira.Ama tabiki de diziden belli Fransa ile alakası yok.

Alttaki videoda dizinin açılış şarkısı mevcut ama uyarmadı demeyin görüntü kalitesi düşük.
                         
Çok yazdım ettim ama hala dizinin konusundan bahsetmedim.
Dizide yine bir yetimhane söz konusu.Ama bu sefer kızımız daha büyük.
Perla bebekken bir avuç siyah inci ile yetimhaneye bırakılmıştır.Videonun 00:50 saniyesinde görebilirsiniz.
O zamanlar siyah inci olduğu-olabileceği fikri çok ilginç gelmişti.Şekilleri de yusyuvarlak değil hem..
Perla'nın yetimhanede çok yakın bir arkadaşı var.Adı Eva.Aslında bu bölümleri hiç izleyemedim.Ama benim izlediğim bölümlerde hep bundan bahsederlerdi.Eva bir gün hamile kalıyor ve bir bebeği oluyor.Herhalde yaşları büyüdüğü için ya da bebek yüzünden yetimhaneden ayrılıyorlar.Galiba Eva zengin birilerinin akrabası falan mı çıkıyor orası tam olarak ne bilmiyorum..Bir araba kazası oluyor ve Eva ölüyor.Kaza olduğu sırada Perla da orada..Bu kaza ile kimlikleri karışıyor.Herkes onu Eva sanıyor.Ama Perla bu durumu hiç bozmuyor.Zaten en iyi arkadaşının bebeği de ortada kalmasın diye herhalde bebeği sahipleniyor.Kazada ölen kişiyi herkes Perla sanıyor.
Her latin dizisinde (aslında sırf latinler değil galiba hemen hemen her dizi böyle)olmazsa olmaz o zengin evine n e sebeple gidiyor işte orayı bilmiyorum.O yüzden tahminim Eva'nın zenginlerin akrabası kızı vs bişeyi olması.
Herhalde Eva gerçekten bu ailenin bir yakını olmalı ki şirketi o yönetmeye başlıyor gibi bir şey oluyor.
(Not:Bundan sonra Perla'dan Eva olarak bahsedilecektir.)
Üstelik bi yanda da evde çocuğu var ama kimse bu çocuğa bişey diyor mu hatırlamıyorum.
Biraz karıştı ama daha da karışacak..Yarım yamalak izleyince ve yarım yamalak hatırlayınca böyle oluyor.
Nerde kaldık?Eva şirkette yönetici gibi bir şey oluyor.
Şirketin diğer yarısı falan herhalde başka bir aileye ait.O yüzden Eva yönetici olsa da tek yönetici değil.(Buralar hep tahmin :( )
İşte bu diğer yönetici gibi olan taraftaki kişi aslında gerçek yani ölen Eva'nın çocuğunun babası.Ama aptal herifin haberi yok bişeyden.Onun işi gücü kadınlar.Başta çocuğu olduğunu bilmiyor herhalde.Zaten ne Eva'nın ne de Perla'nın yüzünü bile hatırlamıyor doğru düzgün.İkisi didişip dururlardı.Tabiki de aşık oluyorlardı...Dizimizin çifti onlar.
Bir de bu adamın bir kız kardeşi vardı.Kısa saçlıydı.Saç kesimi değişikti.

Böyle karman çorman bişey işte...Höööff..Anlatmaya çalışırken daraldım yeminlen.Belki de ilerki bölümlerde daha da karıştırmışlardır her şeyi..Ama şimdi yayınlansa meraktan kesin izlerdim bu diziyi.Hoş...Kimse 1994 yapımı bu diziyi tekrar yayınlamaya kalkışmaz.
Anlatmaya devam edeyim bari...
Eva'nın kaldığı zenginler evinde kör olan bir kadın var.Videonun 00:40 saniyesinde görülebilir.Bu kadın aslında kör değil.Niye kör taklidi yaptığını hatırlamıyorum.Ama muhtemelen bir zamanlar yediği bir halt yüzünden.Şöyle ki bu kadın Eva'nın yani Perla'nın gerçek annesi.Ama kör taklidi ne alaka bilmiyorum.
Bu kadın huysuz ve sinirli biri.Başlarda Eva'yı pek sevmiyor.Sonra sevmeye başlıyor.Bir akşam yemeğinde Eva yetimhanede onunla birlikte bırakılan incilerden birini kulağına küpe olarak takıyor.Bu kadın da inciyi görünce çıldırıyor.Herhalde sonraları Eva o kadının aslında annesi olduğunu...O kadın da Eva'nın kendi kızı olduğunu öğrenmiştir.Ama oraları izleme şansım olmadı.
Ha bir de gerçek Eva ölmüş olsa da Perla sürekli onun ruhunu görüp konuşuyordu.Böyle fantastik bir yanı da vardı.
Eva bebeğin babası olan adama sarışın derdi.Bu benim çok tuhafıma giderdi.Siyah inci olmasından 100 kere daha ilginçti.Çünkü adam sarışın değildi. :d Yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum?Kumral dediğini de sanmıyorum.
Buna istinaden adam (adını hatırlamıyorum) da ona kızıl derdi.Ama bu doğruydu.Eva kızıl saçlıydı. :)
Eva çok güzeldi.Oldukça zekiydi.
Giyim stili de çok hoşuma giderdi.
Alacağın olsun TRT...Yayın saatini değiştirdin de eline daha çok mu reyting geçti. :(
Ha belki de hikayesi hatırladığımdan da saçmaydı...Ama izleyebilmiş olsaydım merak etmeyecektim.Kendi kendime izlemeyi bırakırdım.Hikayenin ilerde izlenemeyecek düzeyde saçmalatıldığını düşünüp kendimi avutmaya çalışıcam.Zaten kesin öyledir..Öyledir..Öyledir..Evet.

0 yorum: