Yeditepe İstanbul ve Eser Miktarda Karate Can İçerir #evdekal

Yeditepe İstanbul

 Muhtemelen yılın en güzel zamanlarını eve tıkılarak geçiriyoruz. Bahar geldi. Ağaçlar yeşeriyor, çiçekler açıyor, hava ısınıyor ve biz evde kalmak zorundayız. #evdekal


 Bugün Trt1 nostalji kuşağında Yeditepe İstanbul dizisini izledim. Sanırım Trt iki bölüm arka arkaya verdi, çünkü bölüm bittiğinde 2. bölüm sonu yazıyordu. Bilmem belki de sadece 2. bölümdü ama bana 1. bölümden başladı gibi geldi. Neyse...
Dizi ilk 2001 yılında yayınlanmaya başlamış. 47 bölüm. Maalesef o zamanlar bu diziyi izlemedim. Hatta varlığından haberim olduğunu da sanmıyorum. 2001 senesinde muhtemelen Yılan Hikayesi, İkinci Bahar vb dizileri izliyordum. Uzun lafın kısası Yeditepe İstanbul dizisini bugün ilk kez izledim.
Diziyi beğendim. Günümüz dizileri gibi değil. İnsanı sıkmıyor. Tek bir karakterle de sınırlı değil. Sanki herkes başrol. Ama kimse o kadar da öne çıkmıyor. Nasıl anlatsam? Herkes kendine has ama kamera sizi bayacak kadar tek bir karakteri göstermiyor. Ama kopuk kopuk bütünlüğü olmayan olayları da göstermiyor. Her karakteri merak ediyorsunuz.

 Konusu kısaca şöyle başlıyor; Zengin bir adam iflas ediyor. Karısı ve kızını ardında bırakıp intihar ediyor. Kadın kızıyla beraber tüm o lüksten sonra fakir bir mahalleye taşınmak zorunda kalıyor.
Yalnız söylemeden edemem ki oyuncu kadrosu hiç beklemeyeceğiniz kadar zengin.Yok yok.
Tek tek yazmayayım buyrun: wikipedia-yeditepeistanbul
Ha eğer ben isim olarak bilmem sima olarak bilirim diyorsanız şöyle buyrun: sinematürk-yeditepeistanbul


İkinci Bahar'ı izlemiş olanlar sevecektir. Çünkü bir mahalle ortamı var. Kimse çok zengin değil 'şimdilik'. Şimdilik diyorum çünkü devamını izlemediğim için bilmiyorum. Ama aniden bir karakterin yalı ya da malikaneye taşınacağını sanmıyorum.
Bunlardan alakasız olarak izlerken o zamanlar Meral Okay İkinci Bahar'da oynuyordu diye düşündüm. Emre Kınay da Yılan Hikayesi'ndeydi. Ruhi Sarı ve Günay Karacaoğlu Yarım Elma'da bu diziden sonra birlikte oynamış olmalılar. Fırat Tanış'ın gençliğini görmek sürpriz oldu. Özgü Namal'ı ise muhtemelen ilk kez Karate Can dizisinde görmüş biri olarak bu dizide görünce şaşırdım.

Karate Can dizisinin muhtemelen tekrarlarını izlemiş olduğum içindir diye düşündüm ki tarihine bakayım dedim...Karate Can da 2000-2001 yapımı gibi...
Yalnız İmdb sayfasına bakayım dedim de Karate Can neymiş böyle ya?
Müzikler Cahit Berkay, yönetmen Kartal Tibet. Zaten diziyi bilenlere Cüneyt Arkın'dan bahsetmeme gerek yok sanırım.
Karate Kid'in bir nevi yerli uyarlama dizisiydi.
Harika Çocuk Onur
Karate Can

Harika Çocuk Onur'un başrolde olduğu bir diziydi. Özgü Namal'ın karakteri Can'ı seviyordu. Can ise İpek Tanrıyar'ın canlandırdığı zengin karakteri. Can dayak mı yemişti yoksa aşağılanmış mıydı neydi bişeyler olmuştu. Cüneyt Arkın ona karate öğretecekti. Can'nın annesi istemiyordu.
 Karate Can'ı çok az hatırlıyorum. Az izledim. Gündüz öğle saatlerinde tekrarları yayınlanıyordu. Sanırım şimdinin Fox'u, o zamanların Tgrt'sindeydi.

Yeditepe İstanbul dizisi ise nasıl ilerleyecek bilmiyorum. Fakat uzun lafın kısası izlerim ben bu diziyi bundan sonra.

0 yorum: