Photoshop ile Sarı Saçlar


Photoshop ile haşır neşir olduğum zamanlarda ne zaman 'ben photoshoptan azcık anlıyorum' desem istedikleri şeylerden biri çoğunlukla saç renklerini değiştirmek oluyordu.Kimi kırmızı ister kimi sarı...İşin ilginci doğuştan sarışın olan biri bile istemişti saç rengini sarı yapmamı.Sonra farkettim de meğer saçını platin sarısı ya da beyaz gibi görmek istiyormuş. :) O zamanlar şimdiki gibi hakiki sarışına benzeyen sarışınlar elde edemiyordum.Sarı değil de böyle alaca bulaca bi sarı gibi oluyordu.Dedim ya zaten ben azıcık anlarım, çok değil...
Neysee...İşte şimdi artık gerçekçi sarışın yapmayı öğrenmiş bulunuyorum.Madem öğrendim bunu ders niteliğinde anlatayım dedim.

Öncelikle söylemeliyim ki gerçekten de zor değil.Olabilecek en ayrıntılı şekilde anlattım.
Lakin her kahverengi ya da siyah saçta bu yöntemle aynı sonuç alınır mı bilemiyorum.

İşte başlıyoruz

1. Fotoğrafınızı photoshop ile açın.

2. Brush tool'u seçin ve ayarını soft light yapın.Opacity ayarı 100 flow ayarı 100.

3. Saçı boyayacağınız rengi seçin. İsterseniz benim kullandığım tonu kullanın. Renk kodu #dec6a6 .
4. Artık boyama işlemine başlıyoruz.Dikkatlice saçı boyayın.Buradaki püf nokta şu: fareye basılı tuttuğnuzda 1 kat boyamış oluyorsunuz.Eğer tekrar tıklarsanız saç rengi gitgide açılacak.O yüzden dikkatli olun.Çabucak sarı olsun diyerek çok çok fazla tıklar boyarsanız sonuç taksi sarısına dönebilir.
5. Diyelim ki saçı boyarken kazara boyamamanız gereken bir yeri boyadınız.Bu durumda yaptığınız işlemi geri alabilirsiniz.Kısayolu alt+ctrl+z . Ama benim asıl tavsiye edeceğim ve sizi de uğraştırmayacak şekli de şöyle: Silgiye tıklayın.Yukarıdaki ayarlardan fotoğrafta gösterdiğim kutucuğu Erase to History işaretleyin. Bu işaretlemeyi yaptıktan sonra artık silgi ile taşırdığınız ya da yanlışlıkla boyadığınız yerleri silin.Fotoğrafınızın orijinal hali zarar görmeyecek.Sadece hangi işlemleri yaptıysanız onlar geri alınacak.
6. Boyama işlemimizi bitirdikten sonra şöyle oldu.
7. Ctrl+u tuşlarına basıyoruz.Karşımıza Hue/Saturation ayar penceresi çıkıyor.Master yazan yere tıklıyoruz. Listeden Yellows yani sarılar seçeneğini seçiyoruz. Hue, Saturation ve Lightness ayarları var.Bizim işimiz Lightness ayarıyla. -28'e alınca aşağıdaki gibi bir sonuç çıkıyor.

+36 da ise böyle.
Lightness ayarını istediğiniz gibi ayarlayın .En iyi sonuca hangi sayıyla ulaşıyorsanız onda bırakın.
Hepsi bu..
Sonuç tam anlamıyla mükemmel olmasa da sarışın. ☺ 

0 yorum: