Eurovision 2015


Cumartesi gecesi Eurovision'un bu yılki finali yapıldı. Kazanan İsveç oldu.
Yarışma öncesi hiçbir şarkıyı dinlememiştim. 1. yarı finali izleyemedim. 2. yarı finali 3. şarkıdan itibaren izleyebilmiştim. Şansa bakın ki finalde de aynı şey oldu. Finalde de 3. şarkıdan itibaren izlemeye başladım.

İsveç'in ön sıralarda olacağını tahmin etmiştim ama birinci olacağını beklemiyordum. Aslında işte bu birinci olacak dediğim bir şarkı yoktu. Sadece kendi beğendiğim şarkılar vardı ve onların da birinci gelmeyeceğini biliyordum. Ne zaman geldi ki?

Gelelim benim favorilerime...

Slovenya

Güzel şarkıydı. Ama anca 14. olabildi. Bunu Slovenya'nın iyi olmayan sahne şovuna ve şarkıyı söyleyen Maraaya'nın kulaklık takmaktaki ısrarına bağlıyorum. Yoksa şarkı gayet güzel. Ama o elbise ile o kulaklık hiç olmamış. O yüzden ki buraya bile canlı performasını değil klibini ekliyorum. Ama kulaklık gene mevcut. :P
Şarkı kesinlikle çok daha iyi bir dereceyi hakediyordu.




Letonya

Şarkı diğer şarkıların arasında feci sıyrılıyordu. Tüyleri diken diken eden bir performanstı. Diğer şarkılar geçsin gitsin diye beklerken bu şarkıda hem yarı finalde hem de büyük finalde dikkat kesildim. Hatta "yürü be Letonya" bile dedim. Evet bunu sesli söyledim. :D
Sanırım Letonya yarışmayı en son 2002 yılında kazandı. Bu şarkıyla kazanma potansiyeli vardı. Lakin geceyi  6. olarak kapattı. İyi bir derece.



Belçika

O ne güzel sahne performansıydı yahu. Hem ölçülü hem de farklıydı. Ölçülüden kastım saçma sapan dansçılar yoktu falan. Pür dikkat izletti kendini. Diğer tüm ülkeler arasında en profesyonel duran ekipti bence. Rap pap pap rapap pap  dinleyip duruyorum :) Geceyi 4. olarak kapattılar.



Karadağ 

Şarkının çok hoş bir ezgisi vardı. Sahne performansı yerinde ve ölçülüydü. Rahatlıkla şarkı listenize ekleyebileceğiniz hoş ve narin bir şarkı. Ne yazık ki geceyi 13. olarak kapattılar.



Asıl favorim bu 4 ülkeydi ama Macaristan'ın da savaş karşıtı şarkısını takdir ettim.
Macaristan sadece 19 puan alarak 20. oldu.

Macaristan


Almanya da hiç fena değildi ve 0 puan alması  haksızlık oldu. Keza Avusturya da ev sahibi olmasına rağmen hiç puan alamadı. Bu arada Avusturya'nın şarkısı güzel ama bana çok tanıdık geldi. Sanırım feci bir 'esinlenme' söz konusu. Ama hangi şarkıdan olduğunu bilemiyorum. Sahne şovlarında bir atraksiyon yapalım deyip piyano yaktılar. Şarkı hoş olsa da piyano yakma olayını hiç sevmedim.
Polonya'nın şarkısı güzeldi ama keşke başka biri yorumlasaymış. Şarkıcının sesi şarkıya hiç mi hiç uymuyordu. Devamlı detone oldu.
Bu sene özel bir davetle Avustralya da katıldı. Seneye de katılır mı bilmiyorum ama şarkılarıyla geceye güzel bir renk kattılar. Bence isteyen ülke katılabilsin yarışmaya. Ne bileyim Güney Afrika olur Çin olur Amerika olur Katar olur  Uruguay olur katılsınlar. Bu arada Avustralya 5. oldu.
Gelelim ilk 3'e;
*3*  292 puan İtalya
İtalya sahneye en son çıktı ama tam çıktı. Güzeldi. En son çıkması da güzel oldu. Birinciliği hak ediyorlardı.



*2* 303 puan Rusya
Rusya yarışmayı 2. olarak tamamladı. Bir ara az kaldı kazanıyordu. Şarkıcı performansını bitirir bitirmez ağlamaya başladı. Sanırım şarkı boyunca yuhalanabileceğini düşünüp aşırı stres olmuştu. Lakin salon şarkıya eşlik etti. Fakat yuhalamalar da vardı. Oylama boyunca duyduk ara ara. Şarkıcı da oylama boyunca ağladı zaten.


*1* 365 puan İsveç
İsveç  2012'de gelen birinciliğinden sonra yine birinci oldu. Sahne şov ve performansları güzeldi. Şarkı da iyi hoş. Lakin ben şarkıcıyı nedense pek sevemedim.  Kazandığına bayaa aşırı derecede sevindi bir de kendisi. Bize de tebrik etmek düşer.

Galiba Türkiye gelecek yıl yarışmaya yeniden katılacak. Umarım TRT sonradan fikrini değiştirmez . Biz de yaşayabilelim şu eurovision heyecanını yeniden ülkecek.

Aşağıdaki tabloda bu yılki sonuçları görebilirsiniz.

Eurovision 2015 Puanlama Sonuçları

0 yorum: