Tonik


Yıllarca tonik kullandım. Kullandığım markaların bazılarını hatırlamıyorum bile. Kullandığım tonik markalarından bazıları: Clean & Clear,  Neutrogena, Loreal ve en son kullandığımki Garnier...
Tonik nedir ne için kullanılır? Şu sayfaya bakarsanız ayrıntılı bir cevap bulabilirsiniz. Ama ben size kısaca tonik denen mereti ne için kullandığımı anlatayım. Siyah nokta sivilce ve de geniş gözenek oluşumunu engellemek ve var olan gözenekleri de sıkılaştırmak için. Yıllarca kullandın da ne oldu derseniz cevap şu: Hiçbişey.
Ne gözenek oluşumunu engelleme, ne var olanları küçültme. Ne siyah nokta ne de akne engelleme...Kısaca hiçbirşey. Hadi gözenek kısmını geçtim. Ama siyah noktalara etki etmemesi...
Demek istediğim şu ki tonik bende hiçbir işe yaramıyor. Gerçi henüz birinde işe yaradığını da hiç görmedim. Ama tonik nedir diye sorsak Üüüüüüüü...Şu işe yarar bu işe yarar vs vs vs bir sürü faydalı etkili maddeli bir açıklamayla karşılaşıyoruz. Bu merete yıllarca para harcadım. İşe yarayanını bulma umuduyla çeşitli markalar denedim. Sonuç: Elde var sıfır.
Denediğim her marka tonik de aşağı yukarı aynı şeyi yapıyordu. Pamuk kir içinde kalıyordu. Fakat bunun dışında ciltte gözle görülür bir etki olmuyordu. Aslında oluyordu. Bazı markalar cildimde kurumaya sebep oldu. Bazısı da kısa süreli kızarıklıklara. Bazısı da gözlerimde bir yanmaya sebep oldu. Bazısı ne kızarıklık yaptı ne yanma ne de kuruma.
Bir faydasını görmediğim bir  ürünü kullanmaya niye devam edeyim ki? Artık tonik alıp kullanmaya bir son veriyorum. Güle güle tonik. Ve emin ol falanca marka şöyle harika bir tonik çıkarttık dese de hiç merak etmeyeceğim, hiç denemeyeceğim ve seni hiç de özlemeyeceğim.
Senin yerine yüz yıkama jellerine odaklanacağım. Senin yıllardır bol keseden atarak siyah nokta oluşumunu önlemeye yardımcı olurum demene karşılık bir faydanın olmaması karşısınnda onlar bende işe yarıyor.
Şimdiye dek çok düzenli bir şekilde yüz yıkama jeli kullanmamama rağmen bende tonikten bin kat işe yarar olduğunu deneyimledim. Daha doğrusu bin kat olmasa da nihayet işe yarar bir ürün. Bunu yeni keşfetmemiş olmama rağmen seni olmazsa olmaz addedip sürekli alıp kullanmaya devam ettim ve yüz yıkama jelini ihmal ettim. Hataymış. Neresinden dönülse kardır.
Elveda tonik.

0 yorum: