Kayıp Formül


Geçen yıl kendi kafamdan uydurarak çilekle bir iki malzemeyi karıştırıp bir maske yapmıştım.O maske cildime çok iyi gelmişti. 3-4 gün etki etmişti.Keşke hangi malzemeleri kullandığımı bir yere not etseymişim. :S
  Şimdiye kadar belki de bir Suna Dumankaya oluvermiştim :D adsagfsjjhdf
Bir tek şeyden çok eminim ki malzemelerden biri elma sirkesiydi.
Ama gelin sorun ne miktar katılıyordu diye cevap veremem.
Daha sonra sadece çilekle denemelerim de olmuştu ama yıkadıktan sonra yüzdeki kızarıklık bir süre kaldı. Yani çileği yüzüme sürüp 20 dakika bekleyip yıkarım sonra da dışarı çıkarım gibi bir durum söz konusu olamaz. :S
Herhalde maskeyi yüzden çıkarmak için sabuna başvurmak da hoş olmaz maske için.

Şimdi çarşı pazar her yer çilek kaplıyken çilek maskesini tekrar deniyorum bakalım.
Yeni uyduruk çilek maskesi tarifimin malzemeleri şöyle:

1 çilek (büyük ya da orta boy olabilir)
Yarım tatlı kaşığı üzüm sirkesi  (elma sirkesi olsa daha iyi olurdu da evde yoktu)
Yarım tatlı kaşığı süt
Hepsi bir kapta ezilerek karıştırılır.Yüze sürüldükten sonra (maske işinde acemiyseniz unutmayın göz altlarına sürmek yasak) 20 dakika beklenir.

Ve 20 dakika sonra gelen sonuç...Bebek poposu gibi bir cilt...Yok :(((
Yüzümü yıkadıktan sonra o kızarıklık durumu (e çilek işte) gene uzun süre geçmedi.Ben de kaş yaparken göz çıkarmamak için yüzümü çitilemedim çıksın diye.
Nerde yanlış yapıyorum acep.. (?_?)
Aslında düşününce şu malzemeler vardı belki önceki maskede.Bal,zeytinyağ,süt,elma sirkesi,limon...Vazgeçiyorum hatırlayamıyorummmm :(((
Çilek maskesi ile güzelleşmek yerine bizzat 1 kilo çileği yiyerek güzelleşmeyi deniycem.Ne vitamini varsa almış olurum.Hatta şimdi nerde okudum ne zaman okudum hatırlamıyorum ama çilek yemenin sivilcelere iyi geldiğini okumuştum.
Ya da siz de bi kısmını benim gibi tencereye atın üzerine bir miktar su ve şeker ekleyip kaynatın.Sonra da sıcakken süzüp için.Deneyin çok lezzetli oluyor.

0 yorum: