Nostaljik Diziler 2

Korona'nın (Corona, Covid 19) kol gezdiği bu günlerde biraz bloğumla ilgileneyim dedim.

810295656578 yıl aradan sonra Nostaljik Diziler 2 ile karşınızdayım. Bir önceki yazı için şurdan buyurabilirsiniz. Nostaljik Diziler 1


Herkül - Hercules: The Legendary Journeys




Hercules: The Legendary Journeys
Herkül

Türkçesi


Görüntü kalitesi daha iyi olanı, muhtemelen Fransızca.
Alttaki daha düşük kalite fakat İngilizce olanı.


 İmdb'nin demesine göre 1995-1999 Amerika -Yeni Zelanda ortak yapımı bir diziymiş.
Bu diziyle beraber sanırım Yunan mitolojisine dair ilk izlenimlerini edinmiş bir dolu insan vardır.Ben onlardan olmayabilirim. Sanırım öncesinde Herkül ile ilgili bir iki hikaye okumuşluğum vardı. Ama onları da net hatırlayamıyorum.(Erken alzhaymır belirtileri mi bunlar?) Çizgi filmi de vardı.(Disney harici olan da vardı)

 Her bölüm bir aksiyon oluyordu. Bir bölümünü bile hatırlayamıyorum ama..
Herkül gezinip dururdu. Yanında adını hatırlamadığım (2. resimde solda) bir arkadaşı vardı. Ama bu adam her bölüm var mıydı hatırlamıyorum. Büyük ihtimal şuan atıyorum ama onu Yekta Kopan seslendirmiş olabilir. Olmayabilir de...Hatta yüzde 98 ihtimalle o seslendirmemiştir. Adamı şuan tuhaf ve acayip bir şekilde Marty McFly'a benzettiğim için Yekta Kopan'dan başkası seslendirmiş olamaz gibime geldi. :)

 Herkül'ün başına türlü belalar gelirdi. Bunları da Hera adındaki üvey anası yapardı.  Kendisi bir nevi mitolojik fantastik dizinin her şeyin ardında olan büyük mafyası gibi bişeydi.
Onu pek göremedik ama..Muhtemelen kendisi bir tavus kuşu. Çünkü ardında hep bir tavus kuşu tüyü bırakırdı. Evet tamam dalga geçmeyi kesiyorum. Hera'nın yüzünü de gayet merak ederdim.
Zeus'un Eşi
Hera (tavus kuşu, Zeus'un zevcesi, Herkül'ün üvey annesi)
 Hera sanırım sonraki bölümlerde kendini gösteriyor. Fakat hatırlamıyorum. O bölümleri izlediğimi sanmıyorum.

Zeus (Anthony Quinn)
Hz. Hamza (Anthony Quinn)


 Bu arada Zeus'u oynayan adamın zamanında da The Message (Çağrı) filminde Hz. Hamza'yı oynamış olması hep ilgincime gitmiştir. Bu arada Çağrı filmi 1976 yapımıdır. Herkül dizisi ise 1995-1999.

Zeyna - Xena



 Zeyna kimdi? Prenses miydi? Bir amazon muydu? Hatırlamıyorum. Ama muhteşem dövüştüğünü,  muhteşem kılıç kullandığını ve hatta o yuvarlak şeyle de (üstte elinde tuttuğu şey) savaşabildiğini/frizbi gibi attığını hatırlıyorum. Ha bir de zılgıt çeker gibi bir ses çıkararak mı sıçrardı neydi...

 IMDB sitesine göre 1995 yılından 2001 yılına dek sürmüş. Yine Amerikan Yeni Zelanda ortak ürünü.


O zamanlardan aklımda kalan Xena aslında Zeyna diye değil de 'Zina' diye okunuyormuş derlerdi. Zina kulağa zina kelimesi gibi gelmesin diye Zeyna olarak çevrilmiş. Bilmem bu doğru mudur?.
Ama olabilir.

Çünkü şöyle bir örnek vereyim; İngilizcesi Pippi Longstocking, orijinali İsveçce Pippi Långstrump olan bir kitap var. Bu kitabın filmi ve çizgi filmleri var.
Bizim çevirilerimiz;
Uzun Çoraplı Kız, Uzun Çoraplı Pepe, Uzun Çoraplı Kız Pippi, Pippi Uzun Çoraplı Kız, Pippi Uzunçorap gibi bir durum da var.
Pippi'yi Pepe yapabildiğimize göre neden olmasın?
Büyük ihtimal Zeyna aslında Zina.
Bence Zeyna kulağa Zina'dan daha güzel geliyor zaten.

  Alttaki fotoğrafta en solda gördüğünüz Gabriela ile seyahat ederlerdi. (Gabriela'nın adını unutmamışım.)
Bazı bölümler Herkül dizisi ile ortaktı. Bu iki dizi birbirine benzerdi. Fantastik olaylar ve yaratıklar bolca bulunurdu. Sanırım sevgili de oluyorlardı Herkül ile...
 Ortak diziler deyince aklıma Buffy The Vampire Slayer ve Angel dizileri geldi. Ama o başka bir nostaljik diziler yazısına kalsın.


Yüz kişiden 99'u belki benzetmeyecek fakat ben  fotoğraflara bakınca Zeyna'yı biraz Hande Erçel'e benzettim. Ama çok da benzemiyor. Andırıyor sanki.






Bu dizilerin yayınlandığı dönemde 2 dizi daha vardı ki onları çok daha az hatırlıyorum.
Hele Simbat'ı hiç hatırlamıyorum. Ama vardı böyle bir dizi.
Simbat - The Adventures of Sinbad
 Yedi denizin hakimi diye tanıtımı yapılırdı. Bu yazıda içlerinde en az izlediğim dizi budur belki de. 
1996-1998 dönemine ait Kanada yapımı bir diziymiş.
 Altta 1. sezonunun introsunu izleyebilirsiniz. Ben izledim. 2. sezonunun introsunu buraya eklemesem de onu da izledim. Ama gene hatırlayamadım. Sadece şu alttaki sakallı adam karakteri biraz tanıdık geldi. Romsever bir karakter miydi acaba? Atıyorum şu an büyük ihtimal.




Tanıtım videolarını gördüğünüz üzere Herkül, Zeyna ve Sinbad oldukça benzer. Sanki  aynı elden çıkmış gibi. Zaten Zeyna ve Herkül Amerika-Yeni Zelanda ortak yapımı. Sinbad ise (ya da Simbat ) Kanada yapımı ve aynı modaya uymuş gibi. Çünkü diğerleri 1995de başlamış. Simbat 1996da.


Ve son olarak sıradaki karakterimiz ise...
Zenginden çalıp fakire dağıtan:

Robin Hood - The New Adventures of Robin Hood 

Bu dizinin görsellerini gördüğümde biraz şaşırdım. Çünkü ben Robin Hood'un yüzünü unutmuşum ama Küçük John ve Lady Marian'i hatırlıyorum. IMDB'ye bir de baktım ki Robin Hood'u oynayan kişi 1998'de değişmiş. Ama ben birinci Robin'i izledim. Yani fotoğraftaki olmalı. Saçı kahverengiydi çünkü benim hatırladığım.
Dizimiz Fransa-Amerika ortak yapımı. 1997-1999 yıllarına ait.
Yakıp atılan, hedefi 12den vurmuş oku da ortasından ikiye ayıran, ağacı delip geçen oklar sanırım bu dizideydi.
 Yalnız bişey dikkatimi çekti. Robin Hood İngilizlere ait bir hikaye. Ama dizi Fransa-Amerika ortak yapımı. Tamam Amerika neyse de...Fransa, ilginç.
Bir de 3 dizinin orijinal isimlerine bir bakalım:
 Hercules: The Legendary Journeys - Herkül: Efsanevi Yolculuklar
The Adventures of Sinbad - Sinbad'ın Maceraları
The New Adventures of Robin Hood - Robin Hood'un Yeni Maceraları

Biz böyle dizi ismi koysak millet bizi tefe koyardı. Önce biz kendimizi koyardık tabi.



Görüyoruz ki tüm bu 4 dizide de doksanlarda ejderhalara, yaratıklara, fantastik şeylere bolca doymuşuz.

0 yorum: