İki Şehrin Hikayesi



Kitap şöyle başlıyor:


  O günler en iyisiydi, ya da en kötüsüydü,akıl çağıydı ve aptallık çağıydı,inançlar zamanıydı ve inançsızlıklar zamanıydı,ışık mevsimiydi ve karanlık mevsimiydi,umut baharıydı ve umutsuzluk kışıydı;yaşayabilmek için her şey vardı önümüzde ve yaşayabilmek için önümüzde hiçbir şey yoktu;hepimiz doğrudan cennete gidiyorduk,hepimiz doğrudan cehenneme gidiyorduk.Kısacası o günler,tıpkı şimdiki gibi o kadar uzaktaydı ki,kimileri iyi ve kötü şeylerin üstünlük derecelerini karşılaştırdığında,o günlerin gelmiş geçmiş en iyi günler olduğunda ısrar ediyorlardı.



Benim okuduğum : Sonsuz Kitap yayınları

Çeviri : Erdener Tunalı

Kitap 273 sayfaydı.
Öncelikle bu kitapla alakalı olmayarak kitapların sayfa sayısı hakkında yakınmak istiyorum.
Bir kitap alıyorum,okuyup bitiriyorum.Sonra da aslında o kitabın çok çok daha uzun olduğunu öğreniyorum.
Mesela 160 sayfalık bir kitabın aslında 360 sayfa olduğunu  öğrenince sigortalarımın atası geliyor.
Bir kitabı niye kısaltırlar?Niye yahu?!
Yok gençler içinmiş yok bilmem neymiş...Bir de kısattıkları kitapların önüne 'gençler için' diye yazıyorlar.Bir de yazmayanlar var ki işte en tehlikeliler onlar. Mesela Charles Dickens'ın  'David Copperfield' kitabını 190 olarak okudum ben.. Şu linke bakarsanız aslında 190 sayfa olamayacağını bir çırpıda anlayabilirsiniz.Ben de diyordum ki (DavidCopperfield için) ne  hızlıca yazılmış bir kitap bu böyle.

İki Şehrin Hikayesi için de emin olmak mümkün değil.Şuraya bakarsanız link  farklı sayfa sayılarıyla karşılaşabilirsiniz. İngilizce bilenler için en iyisi orjinalini okumak.

  Kitaba gelince, başta 'ruh,hayalet falan mı var?' dedim bir ara. asdfghhj (^0^)
Bir iki sayfa ilerleyince yanlış bir fikre kapıldığımı anladım.
Kitapta ağır bir dil yok. Gayet akıcı. Fransız İhtilali dönemi ve öncesinde insanların yaşayış tarzları hakkında sıkılmadan birşeyler öğrenebilirsiniz.
Bir de lamba direklerine olan bakış açınız, kitabı okuduktan sonra değişebilir. Hmmm Fransa'nın lamba direkleri... (0_0)

 Doktor'un tavan arasındaki hali..Şato sahibinin ağlayan adama  hiç umursamaksızın attığı para...Giyotin..Örgü ören kadın...Sydney Carton...Bunlar kesinlikle sizi etkileyecek şeyler.
Kesinlikle okumanız gereken bir kitap.

0 yorum: