Şeftali Bahçesinin Sırrı


  Bu kitabı okumaya başlayalı sadece birkaç gün oldu ve kısa sürede bitti.
  Kitap yazarı Jodi Lynn Anderson.Teşekkür yazısıyla birlikte 367 sayfadan oluşuyor. Toplam 50 bölüme ayrılmış. Bölümler kısa olunca kolay okunuyor.Ama boş kalan sayfalar biissürü.....
 İlk sayfalarını okumaya başladığımda kitaptan nefret ettim. Bıraktım..Çünkü bana sırf genç kızların cüzdanına göz dikilerek yazılmış bir kitap gibi geldi. Sonra 'tamamlayacağim ulen' deyip elime aldım.İlk sayfalarda kimin kim olduğunu anlamak benim için yorucu oldu. Sonradan isimleri ezberlemeye başladıkça okumak daha kolaydı.Okudukça nefretim gitti. Peki sevdim mi? Hayır.

Hikaye şöyle :

3 tane lise son sınıf öğrencisi kızımız var. Okuldan mezun olmadan önce başlarından geçen olaylar ve erkek arkadaşlarıyla ya da aileleriyle olan ilişkileri falan anlatılıyor. Kitapta gitme teması hakim diyebilirim.Diyeyim bari..
arka kapak tanıtımı
Yeni başlangıçlar,hayal kırıklıkları,ayrılıklar,aşklar ve daha fazlası.
Murphy,Leeda ve Birdie arkadaşlıklarının yeni yılında tekrar karşımızdalar 
ve bu kez anlatacak çok fazla şeyleri var.
Yaşadıkları kırgınlıklar,aşklar,ayrılıklar onları çok fazla zorlasa da 
arkadaşlıklarının güçlü bağı onları mutlu etmeye yetiyor.
Bütün bu yaşadıklarının sonu aslında yaşayacakları güzel başlangıçların da habercisi oluyor.

>>>>>♦♣♠<<<<<

(Murphy'nin ilk başta kız olduğunu anlamamıştım Murphy diye kız adı oluyormuş yav..)
  Murphy: Bencil, fazla hayat dolu ve kasabanın belası durumunda biri..Kasabadaki herkesin deyimiyle bir sürtük..Kitap kapağında sanırım onu ortadaki kız temsil ediyor. Murphy'nin en büyük isteği bu kasabadan defolup gitmek. Kasaba ona dar geliyor. Genellikle sinirlerine hakim olamasa da duygusal görünmeyi sevmiyor.
  Leeda: Kitabın arka kapağında yazan ' arkadaşlıklarının güçlü bağı onları mutlu etmeye yetiyor' bana her zaman geçerliymiş gibi gelmedi. Çünkü Murphy Leeda'yı hiç düşünmeksizin kırabiliyor. Öte yandan Leeda'yı annesine karşı korumaya çalışan da oydu. Kitap kapağında soldaki soğuk ifadeli kız Leeda'yı temsil ediyor olmalı. Leeda'nın başı narsist  Lucretia (Leeda'nın anası) ile belada.
  Birdie: Bir çiftlik kızı. Arkadaşlarını kaybetmekten korkuyor. Kitap kapağında sağdaki kız onu temsil ediyor muhtemelen. Birdie bu 3'ü arasında en olumlu düşünmeye çalışanı ya da ortalığı toparlamaya çalışan kişi diyebiliriz. Aslında o, insanların onu ardında bırakıp gitmelerinden korkuyor.Gitmeyi anlamsız buluyor.Bu arada şeftali bahçesi de ona ait.

 Kitapta olaylar ve gidişat genelde tahmin edilebiliyor. Aslında klasik Amerikan gençlik dizilerini/filmlerini  hatırlatıyor.
Ve işte sırrı da açıklıyorum...Şeftali bahçesinin sırrı yok. Zaten bahçenin hiç sırrı olur mu yav?..Sanırım yazar güzel bir kitap adı olur diye düşünüp bu ismi vermiş.Bu kitabı adını güzel bulduğum için almıştım.
Bir sır vardıysa bile bu sır ancak 'Murphy'nin babası kim?' meselesidir. Sanki hikayede buna takan varmış gibi...Yahut bizim umurumuzdaymış gibi..


15 lira verilir mi bilmem..Ben 3.95'e almıştım.


Son olarak kitapta geçen güzel bir sözle bitirelim bari ;

' Buradan çıkarılacak ders şu olmuştu; eğer insan bildiği kadarından çok daha fazlasını bildiğine inanırsa, işin sonunda bir geri zekalı durumuna düşüyordu. '

0 yorum: