Gurur ve Önyargı

Bugün Pride and Prejudice (Gurur ve Önyargı)'ın  filmini izledim. Sonuç olarak film büyük bir hayal kırıklığı..
  Kitabı okumuş ve sonra da 6 bölümlük dizisini izlemiş biri olarak rahatlıkla bu görüşümü belirtebilirim.
  Büyük bir talihsizlikle dilimize ''Aşk ve Gurur '' olarak çevrilen Jane Austen'ın romanından uyarlama olan bu film,bırakın bir uyarlama olaraktaki başarısızlığını,normal bir film olarak bile çok başarısızdı.(Seven olabilir bilemem)

Peki niye bu kadar başarısızdı?

Öncelikle diyaloglarda hiçbir incelik yoktu.
 Hikaye anahatlarıyla aynı olmasına rağmen yine de aynı değildi.Tamam 1-2 değişiklik yapılabilir.Kitap ve film farklı şeyler sonuçta.Ama sen nasıl olsa satar deyip yağmurlu bilmem neli holywood  klişe sosundan sıkarsan olmuyor işte o öle.
Herşey çok üstünkördü. Biliyoruz detayları filme sığıdırmak zor olabilir. Ama o kadar da değil yani!Dayısının çocuklarını tek bir sözle yok saydılar mesela.Ne gerek vardı ki?
Herşeye fazlaca acele edilmişti. Bence müzik de yeterli değildi. Ayrıca o güzel yeşil kırları da yeterince göremedik. Dışarıda yapılması gereken bir sürü konuşma hep bir odaya tıkılınıp yapıldı.

Filmin tek başarılı bulduğum yanı balodaki insanların coşkulu dans edişiydi.Bir de oyuncu seçimleri (tip olarak) kitaptakine oldukça uygundu.
Ama sonuç olarak:
2005 yapımı olan bu filmdeki oyuncular  (isterlerse kendilerini paralamış olsunlar) o senaryo ve yönetim ile kötü bir filme (uyarlamaya) imza atmışlar.

 Gelelim 1995 yapımı dizisine..
Bir dizi olarak süre sıkıntısı çekmedikleri için kitaptaki her detaya çok güzel değinilmiş. Ayrıca sadece kıyafetleriyle değil, hitap şekliyle ve hareketleriyle de o çağı daha iyi hissediyorsunuz.Bay ve bayan Bennet de olması gerektiği gibi tam bir komedi.
Lakin oyuncu seçimleri ilk başta sizi hayalkırıklığına uğratabilir.Ben şahsen uğramıştım. Misal..Ablayı daha güleç ve daha güzel bekliyordum.Kitapta bahsedilen Jane öyle biriydi çünkü. Elizabeth'in ise..Onu canlandıran oyuncunun 'küçümser bakış atıcam' diye kaşlarını kaldırmasına gıcık kapmıştım.

Kitabı okuduysanız önce dizisini izlemenizi öneririm.

Önce kitap sonra dizi+film olarak ilerlerseniz büyük ihtimal (benim gibi) filmden haz etmeyeceksiniz.

Ha diyelim ki dizisini izlemediniz.Kitabı da okumadınız...O zaman beğenme olasılığı var.

0 yorum: