Bu bu niye böyle?


Uzun süredir kdrama izlememiştim. Güzel bi tane bulayım da izleyeyim dedim. Cheongdamdong Alice'te karar kıldım.Konusu klişe, zengin erkek fakir kız...
Neyse konu klasik olabilir ama önemli olan nasıl işlendiği sunulduğu vs . Yoksa her şey klişedir.
16 bölümden oluşan bu diziyi baaaşladım izlemeye.
Bu arada ben yeppudaa  sitesinden izledim. Çeviri yapan kişiye ya da kişilere teşekkürler.Ama altyazı sorunluydu.Yazım yanlışları elbette olabilir bir şey. Ama oldukça sıktı. Sanırım son kontrol yapılmadan eklenmiş. Yahut da çok aceleye gelmiş.
Neyseee..Nerde kalmıştım...? Henüz tam yarısına dek izledim o da 8. bölüm oluyor.Ama diğer bölüme geçmeye pek hevesim yok.
Dizi klasik fakir kız zengin oğlan hikayesinden biraz daha farklı.Klişe çok da klişe değilmiş.Ama bu farklılık iyi mi kötü mü?

Not: Dizide Nazım Hikmet'in şiiri okundu.

Han Se Kyung dizimizin fakir kızı.
Cha Seung Jo ya da diğer adıyla Jean Thierry Cha ise dizimizin zengin erkeği.
Han Se Kyung başlarda iyiydi de ilerleyen bölümlerde ona çok gıcık olmaya başladım.Şu eski sınıf arkadaşı olan kız zaten ibretlik bir karaktersizken...
Kızım manyak mısınız lan?
Karşınızda  Jean Thierry Cha gibi biri var..Nasıl sevimli şeker tatlı psikopat akıllı zeki manyak karakterli bi de yakışıklı başarılı zengin bir karakterle öyle alelade oynuyorsunuz?Çekmediği kalmadı lan sizden...Bi ara o  kadar sıkıldım ki diziyi bırakmamamın tek sebebi  Jean Thierry Cha karakteri ve madem başladım bitireyim bari dedim. Gerçekten çok tuhaf lan..

Bu sahnede kurduğu hayalden sonra coşan bir  Jean Thierry Cha var. :D

Tek bir karakter için ilk defa dizi izliyorum sanırım.Senaryo yerlerde olunca da izlemek işkenceye dönüşmeye başlıyor.Koca dizide izlenesi karakter sayısında nasıl böyle bir kıtlık olur?İnanılır gibi değil..İlla çok iyi kalpli karakter yapın demiyorum ama ne bileyim mesela The King 2 Hearts izlemiş olanlar hatırlasın lütfen M kulübünün başındaki adam mesela...Senarist o karakteri gerçekten ince işlemiş olmalı.Oyuncu da gerçekten harikaydı.Adam kötüydü ama kendini izletiyordu.O dizide de saçmalıklar vardı.Dizi bu, mükemmel olana rastlamadım daha.Ama yan karakterler olsun, iyisi-kötüsü olsun,tutarlılığı olsun,konusu olsun işlenişi olsun...Uğraşılmıştı.Ve şu anda bu iki diziyi kıyaslamak da belki büyük bi saçmalık ama The King Two Hearts dizisinde 10'a yakın favori karakteriniz olabilecekken Cheongdamdong Alice'te bu sayı sadece 1.

Cheongdamdong Alice'e geri dönelim.

Dizi iyi başlamışken daha iyi devam edebilecekken senarist saçmalamış...Bi defa şu çöpçatan...Buna niye bu kadar yer verildi yahu?-evet bir insana/karaktere 'bu' dedim. 'o' demek fazla kibar kaçacaktı.- Tam bir saçmalık...Her şeyin dışında olmasına rağmen her şeyin içinde.
Baştaki bölümlerde dedim tamam..İyi dizi bu. İş hayatının gerçek yüzü ve insanların insanlara olan bakış açısı vs. Ama sonra konu saçma sapan oldu. Esas kızımız bencil  yeteneksiz birine dönüştü.Hayır yani  Han Se Kyung günlüğü aldı ve önceki fikirlerini değiştirip başka bir yoldan gitmeye karar verdi  tamam. Ama bu kız tasarımcı olmak istiyordu be..Yeteneksiz değildi ki..Sadece fakirdi.Ruhsuz çıkarcı değişik bişey oldu.Tam bi kelime bulamıyorum.  Jean Thierry Cha'ya layık olabilecek bi kişi yok koca dizide.Yazık.Eski karısı/sevgilisi gerçekten ibretlik bir karaktersiz. Esas kız zaten esas olamayacak derecede ruhsuzlaştı sinir bozucu ya kelime bulamıyorum..Küfretmicem..Ama sevgi mevgi yok onda.Bu çok aşikar.(aşikar kelimesini ilk defa kullanıyorum ahaha) Müdür kadın var bir de..O kendi kendine düğün planlamakla meşgul.
 Jean Thierry Cha, yavrum kaç kurtar kendini bunlardan.Valla bak..Paris'e mi gidersin nereye gidersin arkana bakmadan koş.Bunlardan sana yar olmaz.Ama gene de kesin evlenmişsindir sonunda o ruhsuz Han Se ile..

Uzun ve karışık bir yazı oldu.. 8. bölüme kadar izledim.Ve zorla da olsa bitirmeye çalışıcam.Ama gönül rahatlığıyla tavsiye etmiyorum.

0 yorum: