Photoshop: Sivilce Düşmanı


Photoshop retouch fotoğraflarına bakarken bu (alttaki) fotoğrafla karşılaştım.


Kim nasıl başarmış bilmiyorum ama biri uyumsuz renklerle makyaj yapmaya çalışmış üstelik cildi de düzelteyim derken bozmuş.
Bu fotoğraf üzerinde bir de ben neler yapabilirim diyerekten photoshopla giriştim.Plugin  kullanmadım.Sivilceleri sildim.Makyaj yapmaya çalıştım.Uğraştım durdum...
Cilt çok da gerçekçi durmuyor.Ama çok da kötü değil.Doku daha belirgin olmalıydı.Biraz daha uğraşsam daha iyi olabilirdi belki.Ama usanıp bıraktım böyle.Sanırım allık olayını da oldukça abartmışım..Tokat yemişe dönmüş.. (O_O)  Benden başarısız bir retouch denemesi oldu.Belki başka zaman inat edip tekrar girişirim aynı fotoğrafa.Ama bir fotoğrafı retouch işlemleriyle iyi bir hale getirmek için önce fotoğrafın iyi bir boyutta ve netlikte olması çok önemli.
Bir de bir fotoğrafta oynama yapıldığı çok belli olmamalı bence.Doğal gibi durmalı.Yahut öyle çekilmiş gibi diyelim.
Bazı kişilerin düğün gibi özel günlerinde çekilen fotoğraflarda acayip oynama yapılıyor.Gelini tanıyamadığım oldu.Yüzde bi gram doku kalmaz mı ya?Aynı yukarda benim başarısız retouch denememdeki cilt gibi..
Hayır yani gelin zaten yeterince makyajlı..Fotoğrafçı değilim ama fotoğrafçının yapacağı şey daha çok ışık oyunu değil miydi ya?Photoshop'a gerek kalmayacak şekilde çekecek yani..İlla photoshop olacaksa da işinin ehli olmadan girişmesin kimse..
Uzun zaman sonra gelen ek: Tekrar denedim ve bu sefer böyle bişey yapabildim.

0 yorum: